Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmian ustawień oznacza, że akceptują Państwo otrzymywanie tych plików. Wyłącz komunikat
Logo NInA
il. Rytm Interactive
Powrót

Games for Impact | Festiwal gier zaangażowanych społecznie

Zapraszamy na wydarzenie poświęcone jasnej stronie gier wideo, realizowane we współpracy z nowojorskim festiwalem Games for Change. Poznaj 30 starannie wyselekcjonowanych tytułów, które angażują graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy w mierzalny sposób wspomagają procesy edukacyjne i terapeutyczne. W programie spotkania z twórcami, dyskusje w międzynarodowym towarzystwie, koncert z wizualizacjami z gier, stanowiska PC, VR i Hololens, a także warsztaty dla dzieci i rodziców.
Wprowadzenie
Skrócony program
Wydarzenia
Organizatorzy i partnerzy
Rejestracja i informacje praktyczne

Gry zazwyczaj kojarzą się z rozrywką, ale aspiracje ich twórców od wielu lat sięgają znacznie wyżej. Współczesne gry pełnią znacznie więcej funkcji – diagnozują problemy społeczne, angażują graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy wspomagają procesy edukacyjne i terapeutyczne, tym samym zmieniając świat na lepsze.

Kilka lat temu olbrzymi sukces odniosła gra This War of Mine polskiego 11 bit studios, opowiadająca o dramacie cywili w mieście pogrążonym w wojennym chaosie. Ogromne wrażenie na graczach wywarła gra That Dragon, Cancer – w której Amy i Ryan Green udokumentowali swoje zmagania z chorobą nowotworową syna oraz żałobę po jego śmierci. O depresji opowiadało polskie Indygo, a o dramacie wojennym widzianym oczami dziecka – świeżo wydane My Memory of Us.

Podczas Games for Impact chcemy porozmawiać o tym trendzie, poznać środowisko twórców gier z ludźmi ze świata edukacji, medycyny czy socjologii i wspólnie odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań. Czy gry zaangażowane są potrzebne? Czy mogą znaleźć swoje zastosowanie w medycynie czy edukacji? Do kogo są skierowane? I czy faktycznie można zmieniać świat poprzez gry?

Festiwal otworzą goście specjalni: Asi Burak z nowojorskiego Games for Change opowie o historii gier zaangażowanych, Jurriaan Van Rijsvijk z Games for Health Europe – o medycznych zastosowaniach gier, a Rafał Legiędź z Solidbrain o tym jak technologie VR/AR/XR mogą zmienić świat na lepsze. Inaugurację uświetni koncert zespołu JAAA! z wizualizacjami Karoliny Głusiec oraz montażem materiałów wideo z gier uczestniczących w festiwalu

Festiwal jest skierowany do kilku grup – mediów branżowych i głównego nurtu; twórców gier, zwłaszcza z sektora niezależnego, dla których Games for Impact może być miejscem wymiany pomysłów; instytucji, sponsorów i aktywistów z obszarów łączących się z tematem prezentowanych gier oraz graczy, którzy będą mogli poszerzyć swoją wiedzę o informacje uzyskane bezpośrednio od twórców.