Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmian ustawień oznacza, że akceptują Państwo otrzymywanie tych plików. Wyłącz komunikat
Logo NInA
il. Rytm Interactive
Powrót

Games for Impact | Festiwal gier zaangażowanych społecznie

Zapraszamy na wydarzenie poświęcone jasnej stronie gier wideo, realizowane we współpracy z nowojorskim festiwalem Games for Change. Poznaj 30 starannie wyselekcjonowanych tytułów, które angażują graczy w dyskusję o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym, a niekiedy w mierzalny sposób wspomagają procesy edukacyjne i terapeutyczne. W programie spotkania z twórcami, dyskusje w międzynarodowym towarzystwie, koncert z wizualizacjami z gier, stanowiska PC, VR i Hololens, a także warsztaty dla dzieci i rodziców.
Wprowadzenie
Skrócony program
Wydarzenia
Organizatorzy i partnerzy
Rejestracja i informacje praktyczne

Piątek – 30 listopada

Changing the Game | Prezentacje keynote

18:00 Gry zaangażowane społecznie: historia ruchu – Asi Burak, Games For Change (USA)

18:20 Zabawa kontra powaga – perspektywa twórcy – Paweł Miechowski, 11 bit studios (PL)

18:40 Gry, które leczą – Jurriaan van Rijswijk, Games for Health Europe (NED)

19:00 Technologie VR/AR/XR i zmiana społeczna – Rafał Legiędź, Solidbrain (PL)

 

JAAA! Spektakl audiowizualny

20:30 Jaaa! – spektakl audiowizualny z wizualizacjami z wybranych gier uczestniczących w festiwalu 

 

Sobota –  1 grudnia

Critical Gaming | Gry o brexicie, kryzysie migracyjnym i przemocy seksualnej

12:30 Prezentacje wideo: Not Tonight, Cloud Chasers: A Journey of Hope, The Game: The Game, Bury Me My Love

12:50 Prezentacje gier:

– Frostpunk. Miasto, które nie zamarzło, Paweł Miechowski, 11 bit studios (PL)

– Invisible Fist. Niewidzialna pięść wolnego rynku, Jan Cieślar, Failcore (PL)

– Solstice. Społeczność pod kloszem, Agnieszka Mulak, MoaCube (PL)

13:20 Rozmowę z udziałem twórców oraz Asiego Buraka (Games for Change) poprowadzi Paweł Frelik

 

Gaming the Archive | Gry o rewolucji francuskiej, I wojnie i mitach ludu Iñupiaq

15:00 Prezentacje wideo: Detention, My Child Lebensborn, Never Alone

15:20 Prezentacje gier:

– My Memory of Us. Baśń o Holocauście, Mikołaj Pawłowski, Juggler Games (PL)

– We. The Revolution. Sprawiedliwość, polityka, rewolucja, Dawid Ciślak, Polyslash (PL)

– Attentat 1942. Od historii do gry, Lukas Kolek (CZ)

– 11-11. Memories Retold. Głosy żołnierzy Wielkiej Wojny, Francois Rizzo, Digixart (FR)

16:00 Rozmowę z udziałem twórców oraz Joanny Kubickiej (Instytut Kultury Polskiej UW) poprowadzi Paweł Schreiber

 

Games for Health | Gry o depresji, śmierci, psychozie, ale też VR w terapii autyzmu

17:00 Video showcase: Hellblade Senua's Sacrifice, Anamorphine, Smileyscope

17:15 Prezentacje gier:

– Em-pa-thy. Jak rozegrać procedury szpitalne, Thomas Lilge, gamelab.berlin (GER)

– Floreo. VR w terapii autyzmu, Sinan Turnacioglu, Floreo (USA)

– Indygo. Zrozumieć depresjęAleksandra Jarosz, Pigmentum Game Studio (PL)

17:45 Rozmowę z udziałem twórców i Jurriaana van Rijswijka (Games for Health) poprowadzi Piotr Kubiński

 

That Dragon Cancer | Wieczór z Amy i Ryanem Greenami

19:00 Pokaz filmu | Thank you for playing, reż. Malika Zouhali-Worrall, David Osit, 2015, 80 minut

20:15 Rozmowę z Amy i Ryanem Greenami (USA) poprowadzi Patrycja Wanat

 

Warsztaty branżowe

Piątek 10.00 Mastering the Game | Warsztaty MKiDN

Zapraszamy na warsztaty MKiDN o ponownym wykorzystaniu dziedzictwa cyfrowego w grach i systemach wsparcia podatkowego dla twórców gier kulturowych. 

Sobota 10.30  Gry jako narzędzie zmiany społecznej | Warsztaty School of Ideas

Warsztaty School of Ideas, podczas których porozmawiamy o tym, co i jak komunikują reguły gier, a następnie, korzystając z tej wiedzy, postaramy się zaprojektować gry planszowe poruszające tematykę społeczną.

 

Warsztaty dla rodzin i dzieci

Sobota 10.00 Pokażę Ci fajną historię | Warsztaty Visual Novel dla dzieci 8–12 lat

Visual Novel to specyficzny gatunek gier niekiedy nazywany cyfrowym komiksem. Podczas warsztatu dzieci zapoznają się z podstawami programowania oraz zyskają punkt wyjścia do tworzenia własnych, domowych produkcji.

 

Sobota 14.00, 16.00, 18.00 Średniowiecze i anatomia z Minecraftem | Warsztaty dla rodziców z dziećmi 8–10 i 10–12 lat

Dzieci wraz z rodzicami będą wspólnie poznawać edukacyjne walory Minecrafta i zgłębiać świat średniowiecznych mitów oraz ludzkiego ciała! Co ważne: to dzieci staną się liderami rodzinnych zespołów.

Sobota o 14.00 (Średniowiecze: 8–10 lat), 16.00 (Średniowiecze: 8–10 lat) i 18.00 (Anatomia: 10–12 lat).

 

Game Arcade | Salon gier PC/AR/VR

Usiądź przy komputerze lub załóż gogle VR/AR i samemu zapoznaj się z tytułami, które znalazły się w programie. Na specjalnie przygotowanych stanowiskach udostępnimy cały szereg gier i aplikacji, zarówno już wydanych, jak i wciąż czekających na premierę.