Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.

Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmian ustawień oznacza, że akceptują Państwo otrzymywanie tych plików. Wyłącz komunikat
Logo NInA
il. Rytm Interactive
Powrót

Mastering the Game | Games for Impact

Zapraszamy na warsztaty MKiDN o ponownym wykorzystaniu dziedzictwa cyfrowego w grach i systemach wsparcia podatkowego dla twórców gier kulturowych.
Data
PT   30 / 11 / 2018
Godzina
10:00  –  17:00
Miejsce
Filmoteka Narodowa–Instytut Audiowizualny ul. Wałbrzyska 3/5
02-739 Warszawa
Sala Minimax | Parter

Wydarzenie jest częścią Games for Impact – dwudniowego festiwalu poświęconego zaangażowanym społecznie grom wideo.

Program

10:00–11:15 Jakie zasoby instytucje kultury mogą udostępniać twórcom gier wideo?

O cyfrowych repozytoriach, potencjale zdigitalizowanych zasobów, strategiach udostępniania treści, uwarunkowaniach prawnych, a także możliwościach współpracy i ponownego wykorzystania treści cyfrowych przez twórców gier wideo opowiedzą przedstawiciele instytucji kultury.
 
Marta Mejzner – Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (moderator)
Sonia Wronkowska – Biblioteka Narodowa
Maciej Gajewski – Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
Maria Drabczyk – Filmoteka Narodowa–Instytut Audiowizualny
Mirosław Trojacki – Narodowy Instytut Dziedzictwa

11:15-11:30 Przerwa kawowa

11:30-13:00 Digital re-use w grach wideo – prezentacja przykładowych projektów

Podczas spotkania przedstawione zostaną projekty inspirowane zasobami dziedzictwa kulturowego: Inkulinati, Apocalipsis: Harry at the End of the World, Projekt Upiór, Wykreślona Warszawa. Twórcy podzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie wykorzystania cyfrowych treści kultury na potrzeby swoich produkcji.
Marta Mejzner – Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (moderator)
Krzysztof Grudziński – Punch Punk Games
Wojciech Janas i Dorota Halicka – Yaza Games
Piotr Greiner – PICTUREWORKS
Anna Szylar – Instytut Adama Mickiewicza
Łukasz Kozak – Ekspert od zbiorów cyfrowych

13:00-13:45 Lunch

13:45–15:15 Kto i na jakich zasadach będzie mógł skorzystać z ulgi podatkowej na produkcję kulturowych gier wideo?

Zaprezentowane zostaną założenia krajowego mechanizmu wsparcia produkcji gier kulturowych. Omówimy uwagi zgłoszone do projektu ustawy w ramach konsultacji publicznych, przedyskutujemy konstrukcję warunkującego możliwość skorzystania z ulgi tzw. testu kulturowego oraz zaprezentujemy harmonogram dalszych prac.
Maciej Dydo – Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (moderator)
Stan Just – Stowarzyszenie Polskie Gry
Michał Pękała – prawnik specjalizujący się w zagadnieniach z obszaru gier wideo
Paweł Miechowski – Fundacja Indie Games Polska

15:15-15:30 Przerwa kawowa

15:30-17:00 Mechanizmy wsparcia produkcji gier kulturowych za granicą

Jak takie mechanizmy działają w innych krajach, jak wpływają na tamtejsze branże gier wideo oraz ich ofertę i jakie produkcje z nich korzystają? Zastanowimy się, czy i w jaki sposób wprowadzenie tego typu instrumentów może wpływać na różnorodność powstających tytułów oraz rozwój sektora gier wideo.

Maciej Dydo – Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (moderator)
Anna Mansi – Head of Certification Unit, British Film Institute
Benjamin Charbit – Syndicat national du jeu vidéo
Stan Just – Stowarzyszenie Polskie Gry
Jari-Pekka Kaleva – European Games Developer Federation

Wstęp

Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego festiwalu Games for Impact.

Zobacz również